Zwiedzamy Zakopane - dzień 2.
Dodane przez aszwedzik dnia 03.06.2023 20:45

2.06.2023 r. po pysznym śniadaniu piątoklasistów czekał 2. dzień wycieczki pełen atrakcji - tym razem w Zakopanem.

Na początek odrobina fizyki w Parku Iluzji - zabawa fantastyczna, zwłaszcza w kabinie, w której można było się poczuć jak alpinista na szczycie targany porywami halnego. Niesamowity był też pokaz burzy na Giewoncie przy użyciu sztucznego generatora piorunów - cewki Tesli oraz krótki quiz muzyczny.

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, podziwiając wystawę etnograficzną, słuchając ludowej podhalańskiej muzyki, oglądając makietę Podhala z najwyższymi szczytami oraz ekspozycję w dziale geologicznym - 2800 okazów skał, minerałów i skamieniałości, a także zbiory zoologiczne.

Potem odwiedziliśmy Stary Cmentarz na "Pęksowym Brzysku" - najstarszy cmentarz w Zakopanem, nazywany cmentarzem zasłużonych, bo pochowani zostali tam najsłynniejsi pisarze, artyści, lekarze, taternicy i ratownicy górscy.

Wjechaliśmy też na Gubałówkę, skąd obserwowaliśmy panoramę Zakopanego, skocznie narciarskie oraz Tatry - Wysokie i Zachodnie. Później spacerowaliśmy Krupówkami.
Po południu zjedliśmy obiad w karczmie "Pod Gontem", a następnie wróciliśmy szczęśliwie do Radomska.

Serdecznie dziękujemy p. Wojciechowi Kołodziejczykowi - pilotowi z biura podróży "Pikada" - za opiekę podczas całej wycieczki.